اخبار روز

دکه های شهر کرمان ساماندهی می شوند

دکه های شهر کرمان ساماندهی می شوند

 امیر هاشمی، به دستور معاون خدمات‌شهری شهرداری مبنی بر اجرای طرح ساماندهی دکه‌های شهر اشاره کرد و گفت: بر این اساس و توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی، ساماندهی دکه‌ها از بلوار هوانیروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مجوز‌هایی برای جانمایی هشت دکه در امتداد بلوار هوانیروز و بلوار رضوان صادر شده است، افزود: به‌دلایل مختلف، فعالیت این دکه‌ها، رصد نشد و این امر فرصت مناسبی برای تخلف از قانون و قانون‌گریزی را فراهم کرده است.

هاشمی، با بیان اینکه نهادینه‌شدن تخلف از قانون، فرایند ساماندهی و قانونمند‎کردن متخلفان را کمی سخت کرده است، تصریح کرد: با دستور مقام قضائی، اقدامات لازم و قانونی ازجمله مستند‌سازی و تامین‌دلیل برای ساماندهی دکه‌ها انجام شد و سه دکه مختلف حذف شدند.

 مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، یادآور شد: این طرح با انجام مطالعات و تحقیقات میدانی، برگزاری جلسات تخصصی متعدد و با برنامه‌ریزی لازم و قانونی اجرا شده است.

وی افزود: طبق برنامه، برخی از این دکه‌ها به‌زودی به مزایده گذاشته می‌شود، بخشی از آنها ساماندهی و زیباسازی و تعدادی دیگر از مکان فعلی خود جابه‌جا خواهند شد.

هاشمی، طرح ساماندهی دکه‌ها را یکی از سنگین‌ترین طرح‌های پیش‌رو دانست وگفت: تلاش می‌کنیم به نحو احسن و در اسرع وقت، اهداف این طرح محقق شود.

وی در ادامه، از حذف زوائد بصری و رفع سدمعبر در مناطقی، چون بلوار‌های هوانیروز، غدیر یک، غدیر دو، غدیر سه و غدیر چهار (شهرک شهرداری) بلوار رضوان و معابر فرعی آنها، به‌منظور دستیابی به نمای مطلوب شهری، خبر داد و گفت: این اقدام با تاکید معاون خدمات‌شهری، در دستور کار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، افزود: در این خصوص نیز بلافاصله اقدامات اجرایی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: به این منظور، صنوف متخلف که با ایجاد سدمعبر تخلف و یا از موازین قانونی عدول کرده بودند، به‌سرعت شناسایی شدند و اقدامات لازم برای ارائه اخطاریه‌های قانونی، به این‌دسته از صنوف و املاک داده شد.

هاشمی، هدف از برخورد با سدمعبر را فراهم‌آوردن آسایش و آرامش ساکنان و شهروندان ذکر کرد و افزود: از همشهریان، به‌ویژه شهروندان ساکن در مناطق یادشده درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف ازسوی صنوف و املاک، درخصوص سدمعبر، احداث سایه‌بان فاقد مجوز و امور خلاف مشابه، از طریق سامانه «۱۳۷» موضوع را اطلاع‌رسانی کنند.

 

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا